Ole yhteydessä vakuutusyhtiöön ennen saapumista
Vakuutusyhtiösi ohjeistaa, miten toimia maksutilanteissa. Tarkista asia siis vakuutusyhtiöstäsi ennen vastaanotolle saapumista. Samalla voit tarkistaa jo etukäteen, mitä palveluita vakuutuksesi korvaa ja missä tilanteissa. Voit myös selvittää etukäteen, voidaanko vastaanottokäynnit ja toimenpiteet laskuttaa suoraan vakuutusyhtiöltäsi vai maksatko käynnit ensin itse ja haet jälkikäteen korvaukset vakuutusyhtiöstäsi.
Asiointi vakuutusasiakkaana on helppoa
Yleisesti ottaen asiointi vakuutusasiakkaana on helppoa ja maksat vain omavastuuosuuden. Joillakin vakuutusyhtiöillä on käytäntö, jossa asiakas maksaa käynnin itse ja hakee sen jälkeen korvauksen vakuutusyhtiöltään. Joissakin vakuutusyhtiöissä hoidontarpeenarviointi ja maksusitoumus tehdään vakuutusyhtiön toimesta puhelimitse ennen lääkäri- tai hoitajakäyntiä.
Lisätietoja saat meiltä soittamalla asiakaspalveluumme, puh. 010 762 3333
Varaa aika PK Terveyteen
Voit varata ajan helposti verkossa tai soittamalla asiakaspalveluumme. Mikäli et ole varma, kenelle aika tulisi varata, suosittelemme varaamaan ajan yleislääkärille tai sairaanhoitajalle, joka tutkii ja auttaa tarvittaessa löytämään oikean erikoisosaajan.
tai soita 010 762 3333*
*0,0835 €/ puhelu + 0,1669 €/min